בכל שירות טמונה הזדמנות ומכירה היא בכלל אומנות

ריקוד המכירה ושירת השירות

השירות והמכירה, הן נקודות המשק עם הלקוח. כל ארגון שואף להגיע אליהן, כמה שיותר ולהפיק מהן את המקסימום. ביעילות ובמינימום עלות. לנקודות אלה חשיבות עליונה להצלחה עסקית והן ניתנות למדידה ולשיפור מתמיד. לחברת אביב דר ניסיון רב בהקניית טכניקות בדוקות ומועילות, גם לדרג הניהולי וגם לצוות העובדים. אך כדי לעמוד ביעדים חייבים להטמיע בארגון- שפה, ערכים וסגנון יחודיים. צריך רצון-טוב ושיתוף-פעולה מכל הגורמים, בכל הרמות. למעשה בשירות ובמכירות, אם הכל מתבצע כהלכה- זהו סוג של ריקוד מתוזמן היטב. שיחת הטלפון היא הצעד הראשון. אחר כך יש לנוע בקצב הנכון-מקבלת-הפנים להסברים, לנינוחות שמשרים, להקשבה, לטיפול עצמו ולא פחות חשוב לפרידה. יש לזכור, כי-רק מי ששואל את השאלות הנכונות והמכוונות, יוכל לאתר את צרכי הלקוח וידע לענות עליהם כראוי. השיח מאפשר לדבר בתועלות המוצר ביתר קלות ולתת שירות קשוב, אישי ומושלם.

התקשורת המקצועית מביאה אותנו לפעול ברגישות ולהיות עם היד על הדופק. לארח עם כל הלב. ולתת גוד-טיים עד הרגע האחרון.

והמכירה, הו הו המכירה! המכירה הינה אומנות לשמה. עליה לבוא בדיוק ברוגע המתאים וברגע הנכון. לא שניה לפני ולא חצי שניה אחרי. צריך לקרוא את שפת הגוף של הלקוח. לדעת להאזין היטב לצרכיו ומאוויו. לשאול שאלות מכוונות. לשתוק. להקשיב ורק אז להציג פתרונות. 'לטפל' בהתנגדויות ולהציע תמריצים. אך צריך גם לדעת איך 'לרדת-מעצים'. לפעמים עוזר להשתמש בחוש-הומור ל'שבירת-הקרח'. לספר לו על החוויה הנפלאה שהוא עומד לעבור. לשדר נינוחות, מקצועיות ונכונות להעניק מענה מושלם ומיידי. אבל לא 'למכור' הבטחות באויר. לקוח שיוצא מרוצה מקצות האצבעות עד קצה השיער. כזה שמרוח לו (או לה) חיוך של סיפוק-הופך לשגריר בקרב מכריו וכמובן סביר שירצה לחזור על החוויה שוב ושוב. כך נוכל לשמר אותו ולהפוך אותו ללקוח נאמן.

על תהליך השירות והמכירה, לעבוד בהרמוניה מלאה תקשורת מכירתית ומקצועית בין המחלקות השונות מאפשרת להאדיר את חווית הלקוח ,נותנת מענה קשוב לצרכיו. ובהזדמנות זו,מאפשרת לנו לבצע מכירה תוספתית –בין אם על ידי מכירת מוצרים ובין אם על ידי תאום התור הבא וחשיפת הלקוח לטיפולים נוספים מהתפריט. כשכל התהליך מתבצע כהלכה כולם מרגישים סיפוק של הצלחה. אלה הן בדיוק המטרות של שירות ומכירות.