כל מנהל יכול להתייעל

מנהלים-הכל פיתוח

פיתוח מנהלים, הינו תחום חשוב ביותר בכל ארגון ועסק. הרי אף אחד לא נולד מנהל. מי שכיהן בתפקיד ניהולי במקום אחד, יופתע לגלות-כמה שונה הדינמיקה במקום החדש. לעומתו מי שנמצא בתפקיד לאורך זמן, 'יפה-לו' להתרענן ולהסיר חלודה פה ושם. זאת לא בושה. זוהי זכות גדולה. כל יום אפשר ללמוד משהו חדש. הן מהסביבה הקרובה וודאי שמבחוץ. בחברת אביב דר רואים בתחום הייעוץ וההדרכה של מנהלים, אחריות גדולה וזכות נעלה. אחרי הכל, המנהל הוא זה שניצב בראש המערכת. התנהגותו, אופיו ופעולותיו (ולפעמים אף מצב רוחו), משפיעים באופן ישיר ויומיומי על התנהלות העסק כולו. ישנו ביטוי שאומר: 'זה שאתה עונה לי, מפריע לדיאלוג בנינו'. האירוניה שבמשפט, נכונה שבעתיים בתחום הניהול. על כל מנהל להשמיע את דבריו בצורה ברורה וסמכותית. אך לדעת להקשיב ולהשיב בתבונה. להתכונן לכל פגישה היטב. בין אם היא מול ספק, לקוח או עובד. לדעת לקבל משוב ולהפיק ממנו את המרב. למען הארגון וגם למענו. בחברת אביב דר מודעים לצרכים המשתנים ממקום למקום וממנהל למנהל. החברה ערוכה להתאים עצמה לארגון. אנו מומחים בפיתוח 'גאוות יחידה' ומתן דוגמא אישית בדרג הניהולי שיכול לראות בנו שותפים מנוסים. כאלה שיכולים לתת ייעוץ מקצועי נוקב אל מול משענת-איתנה, ומתן חיזוקים, מציאת דרכים טובות לצאת ממשברים ומיקסום הצלחות למהלכים הבאים. ישנן פעולות מערכים וערכים, שניתן להקנות למנהל בפגישות פנים אל פנים. אך לפעמים רצוי לעשות זאת בסדנאות ובקבוצות עם בעלי תפקידים נוספים בתוך העסק. שינויים ותהליכים, אינם קורים ביום אחד כבמטה קסם. צ'יק-צ'אק-צ'אקרה. יש צורך בליווי והטמעה תוך כדי תנועה. לא רק בצורה אקדמית אלא גם תכל'ס בשטח. בשביל זה אביב דר כאן, לאורך זמן.

כדי להגיע לפריצת דרך, אלו הן המשימות שיהיה עלינו ליישם יחדיו:

  • גיבוש תורה ניהולית, ממוקדת יעדים.
  • ניהול תהליכי משוב וקיום הדמיה בתדריכים ובפגישות.
  • גיבוי והדרכת עובדים, לשאפתנות ולהישגיות.
  • הגברת היכולות הייצוגיות.
  • הצבת גבולות ואסרטיביות ניהולית.
  • התמודדות טובה עם בעיות, תלונות וחילוקי-דעות- בקרב הצוות ומול גורמים חיצוניים.
  • חשיבה יצירתית וחיובית. שתעודד יוזמות וחידושים.